Favorite Cinematographers (10)
Gravitace, Řada nešťastných příhod, Potomci lidí či Ospalá díra. Není toto přímo božská vizitka pro nadaného kameramana? Pokud bych někdy náhodou natáčel film, Emmanuela Lubezkiho bych si přál jako kameramana pro něj.
Dvorní kameraman Christophera Nolana. Jeho filmy dosahují úžasného filozofického i technického rozměru. Bez dobrého kameramana by Inception, The Dark Knight trilogy, Insomnie nebo Dokonalý trik, ale i filmy jiných tvůrců, by nebyly tak poutavé.
Nebýt tohoto člověka, Titanic by u mě neměl 100% hodnocení. Minimálně za kameru v tomto filmu si zaslouží být v mé TOP 10 nejlepších kameramanů. A ač filmy, na kterých jako kameraman pracoval nedosahují tolik kvalit Titaniku, kamerově jsou zvládnuty na výbornou.
Ač Quentina Tarrantina nemusím, souhlasím, že kamera v jeho filmech je excelentní. A i kdybych vyškrtl Tarantinovky, tak pořád za Casino, Prokletý ostrov nebo Hugo a jeho velký objev si Robert Richardson tu TOPku u mě zaslouží.
Kameraman mnou nepříliš chválené, ale za to kamerově výborně zvládnuté Amélie z Montmartru. Ovšem Příliš dlouhé zásnuby jsou nejen kvalitní, ale kamerově lahodný dramatický snímek z prostředí Velké války. Pokud jste jej viděli jistě chápete proč jeho kameramana mám v TOP 10.
Dvorní kameraman Stevena Spielberga. Most špiónů, Mnichov, Terminál, Schindlerův seznam, Chyť mě, když to dokážeš, Zachraňte vojína Ryana. Musím jmenovat dál? tohle jsou naprosté pecky po všech stránkách, včetně té kamerové. Pokud jde do kin film s kamerou od Janusze Kamińskiho, mám minimálně jistotu profesionálně vedené kamery. A toho si cením.
Muž na laně, Marťan, Prometheus, Piráti z Karibiku. Dariusz Wolski dělal mnoho velkých filmů, ne vždy kvalitních, ale všechny do posledního mají výbornou kameru. Můžu si o některých příbězích myslet své, ale vždy se na ně skvěle koukalo. Takže hurá do mé TOPky pane Wolski.
Pokud ne za ty desítky filmů v kameramanské filmografii, tak už jen za Apokalypsu. Neznám jiný film, kde kamera je tak geniální, okouzlující a zároveň epická jako právě v tomhle dramatu. Už za to si u mě Vittorio Storaro zaslouží své místo v topce.
Kameraman s nímž jsem měl tu čest spolupracovat. Jeho kamera v Bylo nás pět, Rebelové nebo Operace Silver A považuji za luxusní práci, která si právem zaslouží ocenění. A já si rozhodně pana Šece velice vážím.
Dvorní kameraman Jana Švankmajera. A pokud tohoto režiséra a jeho filmy znáte, musíte uznat, že kamera v jeho snímcích je prostě geniální!!! Lekce Faust, Konec Stalinismu v Čechách, Jídlo.