Diary (18)
TOP 10 FILMOV 2023
10. The Killer
9. Invalid
8. Reptile
7. The Flash
5. Oppenheimer
4. Mission: Impossible - Dead Reckoning
3. Guardians of The Galaxy Vol. 3
2. Creed III
2023 Oscary za mňa
Najlepší film: The Fabelmans
Najlepšia réžia: Dan Kwan, Daniel Scheinert (Everything, Everywhere, All at Once)
Najlepší herec: Gabriel LaBelle (The Fabelmans) alebo Brendan Fraser (The Whale)
Najlepšia herečka: Michelle Yeoh (Everything, Everywhere, All at Once)
Najlepší vedľajší herec: Brendan Gleeson (The Banshees of Inisherin)
Najlepšia vedľajšia herečka: Kerry Condon (The Banshees of Inisherin)
Najlepší medzinárodný film: Im Westen nichts Neues
Najlepší animovaný film: Puss in Boots: The Last Wish
Najlepší scenár: Samuel D. Hunter (The Whale)
Najlepšia kamera: Mandy Walker (Elvis)
Najlepší strih: Paul Rogers (Everything, Everywhere, All at Once)
Najlepšia hudba: Justin Hurwitz (Babylon)
Najlepšia pôvodná pieseň: Rihanna - "Lift Me Up" (Black Panther: Wakanda Forever)
Najlepšia výprava: Anthony Carlino, Florencia Martin (Babylon)
Najlepšie kostýmy: Mary Zophres (Babylon)
Najlepšie masky: Anne Marie Bradley, Judy Chin, Adrien Morot (The Whale)
Najlepšie vizuálne efekty: Scott R. Fisher, Seth Hill, Bryan Litson, Ryan Tudhope (Top Gun Maverick)
Najlepší zvuk: Chris Burdon, James Mather, Al Nelson, Mark Taylor, Mark Weingarten (Top Gun: Maverick)
4. séria Marvelu
WandaVision (1. séria) - 3/10
The Falcon and the Winter Soldier (1. séria) - 4/10
Loki (1. séria) - 5/10
Black Widow - 3/10
What if...? (1. séria) - 7/10
Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings - 8/10
Eternals - 9/10
Hawkeye (1. séria) - 5/10
Spider-Man: No Way Home - 9/10
Moon Knight (1. séria) - 2/10
Doctor Strange in The Multiverse of Madness - 4/10
Ms. Marvel (1. séria) - 6/10
Thor: Love and Thunder - 1/10
She-Hulk (1. séria) - 1/10
Werewolf by Night - 5/10
Black Panther: Wakanda Forever - 6/10
Guardians of The Galaxy: Holiday Special - 7/10
To najhoršie 2022
Najhorší film: Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore
Najnudnejší film: Jurassic World: Dominion
Nenávidený film: Thor: Love and Thunder
Najzbytočnejší film: Sonic The Hedgehog 2 a Pinocchio
Sklamania: Doctor Strange in The Multiverse of Madness, Knives Out: Glass Onion, Death on The Nile a Lightyear
TOP 7 seriálov 2022
Iba sedem? No moc veľa dobrých seriálov tento rok nebolo. (áno, pozeral som House Of The Dragon)
1. Peacemaker a Sandman
4. Andor
TOP 10 Filmov 2022
2022 možno neprial veľa filmovým sériám, ale dostali sme aj pár vysoko kvalitných filmov.
2. The Whale
5. Scream (V)
6. Puss in Boots: The Last Wish
7. Everything Everywhere All at Once
8. Babylon
10. Elvis
Superhrdinovia 2022 (komiksovky) najlepšie po najhoršie
Peacemaker (seriál) (2022) 10/10
The Sandman (seriál) (2022) 10/10
The Batman (2022) 9/10
The Guardians of the Galaxy: Holiday Special (TV film) (2022) 8/10
Black Panther: Wakanda Forever (2022) 6/10
Ms. Marvel (seriál) (2022) 6/10
I Am Groot (seriál) (2022) 6/10
Morbius (2022) 5/10
Werewolf by Night (TV film) (2022) 5/10
Black Adam (2022) 4/10
Doctor Strange in the Multiverse of Madness (2022) 4/10
Moon Knight (seriál) (2022) 2/10
The Umbrella Academy - Season 3 (série) (2022) 1/10
Marvelovská Phase 4 sa blíži ku koncu
No a tak sme v posledných dvoch rokoch mohli oplývať nad tým čo nám dlho ospevovaný komiksový gigant priniesol... No a nebudem klamať ak poviem, že zlatá éra Marvelu a možno aj superhrdinských filmov celkovo sa pomaly blíži ku koncu.
Tam kde Marvel sľuboval niečo nové, niečo fresh a niečo zaujímavé, tak tam to zabilo WandaVision, ktoré sa zvrtlo niekde v piatej epizóde, kde sa tvorcovia rýchlo snažili celý príbeh ukončiť, predstaviť kopu nových postáv a zavŕšiť to otrasným CGI bordelom, len na to aby sme si potom ako diváci uvedomili, že ten seriál nikam nevedie.
Potom sme dostali Falcona s Winter Soldierom, ktorý sľuboval špionážny thriller á la 2. Kapitán America a ten aj v podstate dodal. Avšak nedopadlo to tak skvelo ako sme všetci dúfali. Slabý záporáci a strašne krátka stopáž urobili svoje a tak sa naši hrdinovia nezmôžu na nič viac ako 7/10
Potom nasledovalo leto, kedy prišiel Loki, ktorý trochu prepisoval MCU štandard, ale občas sa to tvorcom trošku rozpadalo pod rukami. K tomu sme dostali letný biják Black Widow, ktorý síce fungoval ako fajn popcorn, ale to nemení nič na tom, že ide o zbytočný film s odpadovým záporákom, kde sa z hlavnej postavy stal tak trochu otravný pricmrndávač. K tomu ešte pripočítajme What if... ?, ktoré nebolo vôbec zlé, ale celý ten koncept antológie sa tvorcom rozpadol pod rukami už od samotného začiatku.
Koncom roka 2021 to potom zachraňoval Shang-Chi, ktorý bol síce stelesnením klasického Marvelu, ale dobre to maskoval super postavami, milým príbehom a fajn akciou.
Eternals naopak ukazujú publiku, že Marvel má mimo robenia detskej zábavy aj potenciál na veľkolepé a trochu temnejšie príbehy a min. ja som bol touto zmenou milo potešený.
No Way Home potom divákov ešte utvrdilo, že Marvel nie je mŕtvy, práve naopak a prinieslo nám ucelený a emocionálny príbeh, ktorý si v kine snáď všetci užili.
S nástupom roku 2022 nastúpil na scénu aj Moon Knight, ktorý sľuboval temnejší a krvavejší Marvel, ale nepriniesol nič viac ako stelesnenie obyčajnosti, ktoré už divákov trochu nudí.
Strange však divákov neunudil celým svojím CGI vizuálom, ale nekonzistentným a odfláknutým príbehom
Ms. Marvel zasa ukázala, že aj v klasickom Marvele je krása a Thor potom všetko zabil, a keď hovorím všetko, tak myslím sakra všetko, pretože väčší odpad som už dlho v kine nevidel
Zhrnutie
Marvel za posledné dva roky nadelil pár dobrých filmov, ale zvyšok sa približuje buď k priemeru, alebo ťažkému podpriemeru. Pamätám si, ako som ešte kedysi odchádzal z kina z filmov ako Doctor Strange, alebo Spider-Man Homecoming, čož nie sú dobré filmy, ale aspoň nepôsobili tak odfláknuto, ako 2022 Marvelovky...
2021 požmurknutie
Najlepší herec: Andrew Garfield
Či už práve v Spider-manoch, alebo v Tick, tick... Boom, všade si kradol všetku moju pozornosť svojím milým a neskutočne od srdiečka hereckým výkonom. To znamená, že za minulý rok ma zo všetkých hercov dokázal baviť najviac.
Najepickejšia scéna: Dialóg medzi Erin a Rileym (Midnight Mass)
Čo keby príbeh celého seriálu pozostával na dialógu dvoch postáv? Mohlo by to fungovať? Midnight Mass je krásnym dôkazom toho ako sa dá príbeh vyvrcholiť pomocou dialógu dvoch postáv, z ktorých každá má trochu odlišný pohľad na život a smrť. Mňam
Najväčšia filmová udalosť: Traja Spider-Mani (Spider-Man: No Way Home)
Čakal som to, ale aj tak to nemôžem prirovnať k ničomu inému ako k najlepšiemu kinozážitku posledných rokov. Keď v ten moment všetci na sedadlách zajasali a ja som sa len s dojatím a slzami v očiach pozeral. Moje komiksové srdiečko sa skutočne zahrialo.
Najlepšia akčná scéna: Peter vs. Green Goblin (na konci filmu)
Asi vôbec prvý krát vo všetkých Avengers spin-offoch okrem Kapitána bola scéna, ktorá zobrazovala pravú púť hrdinu ku záporákovi. Išlo z nej cítiť neskutočné emócie a bola celkovým zadosťučinením a krásnym vyvrcholením celého filmu. Nádhera.
Najzábavnejšia scéna: Johnny sa snaží byť otcom Miguelovi (Cobra Kai s. 4)
Nie je to jedna scéna, ale je to celá časť / dejová línia seriálu, ktorá bola dosť zábavná, ale zároveň mala to správne srdiečko.
Najväčší odpad roku: Hl. postava v novom Sám Doma
Najviac nesympatická a otravná postava, ktorej prajete od začiatku do konca bolestivý trest. Jak ja tú postavu neznášam.
Soundtrack, ktorý bortí kinosálu: Duna
Ja som ani popcorn nestíhal. To bolo niečo neuveriteľné, neuveriteľné.
2021 v kocke
Najlepší film: Tick, Tick... Boom
Najlepšia komédia: Rodina na Baterky
Najlepší animovaný film: Witcher: Nightmare of the Wolf
Najlepší československý film: Zátopek
Najlepší seriál: Midnight Mass
Najlepší Dokument / TV "film": Friends: Reunion
Najlepší návrat po rokoch: Ghostbusters: Afterlife
Najlepšia komiksovka: Spider-Man: No Way Home
Najlepší akčný film: Wrath of Man
Najlepšie Fantasy: Zelený Rytier
Najlepší horor: Posledná noc v Soho
Najlepšie sci-fi: Duna
Najlepšie Seriály roku 2021
Najhoršie filmy roku 2021
Najhorší film: Home Sweet Home Alone (2021)
Najhorší film na druhú: Willy's Wonderland (2021)
Najnudnejší film: F9 (2021)
Najneoriginálnejší film: Red Notice (2021)
Najzbytočnejší film: The Matrix Resurrections (2021)
Najmenej využitý potenciál: Venom: Let There Be Carnage (2021)
Najhoršia variácia na iný lepší film: Gunpowder Milkshake (2021)
Najhorší muzikál: A Week Away (2021)
Najhorší seriál: Slovania (seriál) (2021)
Pokračovanie, ktoré je úplne rovnaké ako prvý film: Escape Room: Tournament of Champions (2021)
Najhoršia komiksovka roku: WandaVision (seriál) (2021)
Najlepšie filmy roku 2021
2020
Najlepší film: Chicagský tribunál (2020)
Najlepšia komédia: Mizerové navždy (2020)
Najlepší animák: Frčíme (2020)
Najlepší československý film: Princezna zakletá v čase (2020)
Najlepší seriál: The Mandalorian - Season 2 (série) (2020)
Najlepší dokument: Sociální dilema (2020)
Najoriginálnejšie natočený film: Mank (2020)
Top 10 filmov roku 2020
4. Ďábel (2020)
5. Mank (2020)
6. Duše (2020)
9. Tenet (2020)
10. SpongeBob ve filmu: Houba na útěku (2020)
Tento rok bol dosť slabý, čo sa dobrých filmov týka.
MCU Ranking
Ja mám Marvel Cinematic Universe celkom rád, ale myslím si, že by to už chcelo zmenu a Feige by nám mohol priniesť niečo nové a neopozerané. Tak snáď v budúcnu.
Filmy a seriály sú zoradené od najlepšieho po najhorší.
1. Captain America: Návrat prvního Avengera (2014)
4. Captain America: Občanská válka (2016)
4.5 Spider-Man: No Way Home (2021)
5. Avengers: Infinity War (2018)
8. Loki - Season 1 (série) (2021)
10. Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (2021)
13. Strážci Galaxie Vol. 2 (2017)
14. Iron Man (2008)
17. Avengers: Age of Ultron (2015)
19. Ant-Man (2015)
20. Captain America: První Avenger (2011)
21. The Falcon and the Winter Soldier (TV seriál) (2021)
23. What If...? (TV seriál) (2021)
24. Spider-Man: Daleko od domova (2019)
26. Thor (2011)
27. Spider-Man: Homecoming (2017)
29. WandaVision (TV seriál) (2021)
Game of Thrones a Ja
"Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor, and it can never be used to hurt you."
"When you play the Game of Thrones you win, or you die. There is no middle ground."
"The brave men didn't kill dragons. The brave men rode them."
Ja osobne som sa do tohto seriálu zamiloval na prvý pohľad. Veľká hra v ktorej krutí králi hýbu figúrkami na šachovnici a kujú intrigy, aby získali veľkolepý Železný Trón, je pre mňa stelesnením dokonalého seriálu. Má mnoho zaujímavých a prepracovaných postáv, ktorých vzťahy medzi sebou sú proste dokonalé, tak ako majú byť. Má dobrý dej, ktorý je dostatočne napínavý a zaujímavý, aby si vynútil moju pozornosť. Má dobre vymyslený svet, za ktorý vďačíme skvelému Georgeovi R. R. Martinovi. Má skvelú hudbu, pri ktorej počutí sa celý chvejem. Ale hlavne má fuckin' drakov! Dokonalosť sama.
"What is the honor compared to a woman's love? What is duty against the feel of the newborn son in your arms... or the memory of a brother's smile? Wind and words. Wind and words. We are only human, and the gods have fashioned us for love. That is our great glory, and our great tragedy."
Najlepšie filmové série
Povinnosti pre filmových fanúšikov.
1. Star Wars - George Lucas s jeho vesmírnym svetom ma dostal a ja som si túto skvelú sériu zamiloval.
2. Lord of The Rings - Stredoveký svet s mytológiou prepracovanejšou, než väčšina dávnych kultúr = Hell Yeah
3. X-Men - K Charlesovi a jeho triede vyvrheľov som mal vždy blízko.
4. Jurassic Park/World - Keď som bol malý dinosaury som strašne žral, takže Spielbergov počin bol pre mňa čistým zjavením.
5. The Dark Knight - Christopher Nolan natočil niečo... "Prečo padáme?"
6. Spider-Man Sama Raimiho - Nikto nikdy nenatočil adaptáciu Spideyho, ktorá by sa len priblížila ku kvalitám tej Raimiho.
8. Star Trek - Dokonalá sci-fi séria, ktorá ma nikdy neprestane baviť.
9. John Wick - Keanu Reeves zabíja zloduchov naozaj kreatívnymi spôsobmi = lepšie akčné scény ešte nikto nikdy nenatočil.
10. 007 - Bondovky zostanú v mojom srdci navždy.